maanantai 19. elokuuta 2013

I Shopped Till I Dropped

Kun oltiin siellä Kuopiossa, Tukholmassa ja Hesassa, kieltämättä tuli ostettua paljon uutta ja ihanaa. Muistaakseni lupailin jossakin postauksessa laittaa kaikista ostoksistani kuvia ja nyt saisitte sitten nähä mitä tuli otettua mukaan! IMG_5733 IMG_5741 IMG_5766 IMG_5764 IMG_5763 IMG_5920 Tässä on Kuopion ostoksia: Valkoinen peblum (4,95€) ja lohen punainen peblum (6,95€) New Yorker. Musta niittinen puhelinpussi (4,95€) New Yorker ja musta puhelinpussi ketjulla (14,90€) Cubus. Puhelintarrat maapallo (2,95€) ja puhelintarrat hipster-kuvio (5,95€) Bik Bok. Valkoinen lintu t-paita (19,90€) Cubus. IMG_5742 IMG_5744 IMG_5743 IMG_5757 IMG_5761 IMG_5735 IMG_5736 IMG_5739 IMG_5738 Tässä on Tukholman ostoksia: Pinnki huppari (49€) hollister ja bodylotion (15€) hollister. Musta toppi, jossa on sydän selässä (18€) Brandy Melville Italia, Korva korut (2€) Ur&Penn ja kaulakoru (2€) Ur&Penn. Vaalean siniset farkut (60€) TOPSHOP, musta vyö (30€) TOPSHOP, neon persikkainen crop top pitsi reunuksella (55€) TOPSHOP, musta crop top (15€) ja neon persikkainen crop top (15€) TOPSHOP ja vieressä on sama paita,musta on samanlainen. Neon vihreä neule (20€) Zara ja flanellipaita (29,95€) Bik Bok. IMG_5746 IMG_5747 IMG_5770 IMG_5737 IMG_5758 Tässä on Helsingin ostoksia: BB foundation brush (6,95€) H&M ja kabuki brush (5,95€) H&M. Musta villainen pääpanta (7,95) ginatricot. Harmaat kolitsi shortsit (20€) Monki, Valk. t-paita sinisillä raidoilla (15€) Monki ja luonnon valkoinen kaulahuivi (15€) Monki. Tässä ois nää mitä ostin. Oon tosi tyytyväinen jokaiseen ostokseen ja varmasti tuun käyttää näitä paljon!:)

lauantai 17. elokuuta 2013

Reissuun Part 3: Helsinki

IMG_5608 IMG_5612 IMG_5618 IMG_5654 IMG_5675 IMG_5677 IMG_5678 IMG_5687 IMG_5690 IMG_5688 IMG_5703 Perjantaina palattiin takasi Suomeen, Helsinkiin. Aamupalalla käytiin siinä sataman kahvilassa ja söin tosi hyvän täytetyn kroisantin ja kahvin. Sitten lähettiin kamppiin vähä kattelemaan kauppoja ja muutenkin kaupunkia. Lounaalla käytiin kamppia vastapäätä olevassa sushi paikassa ja jälkiruuaksi haettiin valkosuklaalla päällystetyt omenat:) Sinä päivänä nähtiin vielä meijän tanssiopea ja käytiin joissakin kaupoissa. Ilalla sitten käytiin elokuvissa kattoon World War Z-elokuva mikä mun mielestä oli tosi hyvä elokuva, ja no kyllä sitä pari kertaa säikähtikin :D Illan lopuksi mentiin vaahtokylpyyn... No lauantaina oli sitten loppu shoppailut edessä! Ennenkuin rahat ehti loppua niin lähdimme taas syömään sushia Makki Makkiin. Jos ootte hesassa tai asutte siellä niin suosittelen Makki Makkia, tosi hyvää sushia ja ei maksa mun mielestä mitään! Sitten sitä mahat täynnä noustiin ratikkaan ja kohti Linnanmäkeä. Ei kauheena ehitty käyä laitteissa, ku oli yllättävän paljon porukkaa:( Viimesenä päivänä käytiin meidän tutuilla syömässä aivan uskomattoman hyvää ruokaa (olivat tehneet itse!) ja illalla käytiin kattoon Suuri puhallus-elokuva. Tykkäsin! Näyttelijät oli tosi hyvin valittu ( Dave Franco..<3 ) ja sun piti koko ajan keskittyä elokuvaan, koska muuten putoaisit aivan kyydistä. Melkein jo yöllä sain nauttia vaahtokylvystä, taas.. :D Maanantai me ajettiin kohti Oulua. Tosi ihana viimenen kesäloma viikko reissussa! Voin sanoa, että tämän kesän jälkeen on hyvä aloittaa viimeinen vuosi peruskoulussa:)

keskiviikko 14. elokuuta 2013

Reissuun Part 2: Tukholma

IMG_5547 IMG_5552 IMG_5563 IMG_5571 IMG_5555 IMG_5575 GronaLUnd grona12404LS_820_ma IMG_5589 IMG_5594 IMG_5596 Lähettii tosiaan tiistaina aamusta ajamaan kohti pääkaupunki seutua. Sitten kun, sinne satamaan päästii niin pätettii käydä kahvilla (mentii tosiaan ruotsiin laivalla). Laivaan,kun sitte oli päästy ja oltiin meidän hyteissä (2 tasossa..) niin päätettii lähtä käymää kiertelee laivaa. En halunnu kantaa sellasta isoa laukkua niin aattelin, että ois helppo ottaa semmonen puhelinlaukku (cubuksesta). Avasin sen laukun nii eiköhä se ollu meidän isän laukku, jonka ois pitäny jäähä helsinkii ja jossa ois ollu kaikkia turhia juttuja mitä iskä tai äiti ei tarvi :DD No kaikkihan tää oli alkanu siitä, kun iskä oli ottamassa laukkuja pois autosta ja varmistin iskältä, että onhan se mun koska meillä on 2 aivan samanlaista laukkua toinen on vaan pikkasen pienempi, niin hän vastasi myöntävästi.. Eihän siinä täpinöissä tullu mielee tarkistaa. Mutta ei ainakaa tarvinnu ite käyttää shoppailuu rahaa Tukholmassa ;) No sitten ilalla käytiin syömässä buffetissa ja kattomassa yksi show scandinavian dancerseilta. Keskiviikkona, kun oltiin tultu satamaan lähettii suoraan hotellille viemään tavarat ja siitä metrolla Tukholmaan. Ensimmäisenä käytiin Östermalmin kauppahallissa aamupalalle ja sieltä suunnattiin kohti Ruotsin kuninkaan linnaa. Sen jälkeen käppäiltiin vähän aikaa vanhassa kaupungissa, jonka jälkeen meillä tytöillä tuli hinku päästä shoppailee. Illan kruunasi, kun lähettiin käymään Grönalundissa! Ehittii melkein kaikissa laitteissa käyä just ja just, koska slayer oli siellä soittamassa niin siellä oli niin paljon porukkaa. Mun mielestä huipuin laite oli se iso vapaapudotus! Tossa on kuvia grönalundista ei oo vaa mun kuvia, kun en saanut semmosia hyviä.. :D Seuraavana päivänä päätettii lähtä oikeen rankasti kuluttaa rahaa! Siellä oli vaikka mitä ihania kauppoja, tuntu siltä että miten mun rahat riittää kaikkee! Ilalla lähettii sitte laivalla takasi Suomeen päin. Meidän tanssiope Ansku oli tehny sellasen jutun, että oli ilmottanu minut ja mun duo parin Jupen sellaseen -kuka tahtoo tanssia? tanssikisaan. Tehtiin meidän show vartissa ja biisiki ehti vaihtua pikkasen enne esiintymistä. Mutta kyllä me se Tukholman risteily napattiin ja päästiin kilpailee pääpalkinnosta, joka on pidennetty viikonloppu Lontoossa+yksi tanssitunti ja omavalintainen musikaali. Mua kävi niitä muita kisailioita sääliksi, koska tuntu että ne oli harjotellu vaikka kuinka kaua ja sitte minä ja Jupe tullaa sinne ja viiään se Tukholman risteily.. :DDDD Mutta kieltämättä olihan se mukava voittaa risteily, saa vaan nyt nähä saako sitä käytettyä, koska se pitäs käyttää tämän vuoden puolella :/

tiistai 13. elokuuta 2013

Reissuun Part 1: Kuopio

IMG_5507 IMG_5529 IMG_5528 IMG_5525 Viimenen kesäloma viikko tosiiaan reissattiin! En ehtinyt kirjottaa sitä enne että Lähetään käymää Kuopiossa, Tukholmassa ja Helsingissä (sori..) :D Mutta pääätin nyt sitten kirjottaa tämmösiä lyhyitä kirjotuksia joka kaupungista. Elikkäs, me sunnuntaina lähettii ajamaan kohti kuopiota,kun olin parin hyvän ystävän rippijuhlissa käyny. Perillä sitä kyllä kieltämättä väsytti, mutta silti haluttiin tyttöjen kaa lähtä uimaan. Ne meidän tutut jonka luona yövyimme asuvat aivan järven rannassa,niin olihan sitä pakko sinne uimaan mennnä kumpanakin päivänä. Seuraavana päivänä käytiin veneilee ja syömässä ravintolassa. Kun sitte saavuttii takaisin heidän talolle, nii haluttiin lähtä sitten shoppailee kauppakeskus matkukseen:)

perjantai 2. elokuuta 2013

Haapavesi

IMG_5368 IMG_5352 IMG_5365 IMG_5355 IMG_5382 IMG_5395 IMG_5406 IMG_5417 IMG_5420 IMG_5421 IMG_5434 IMG_5433 Oltiin äitin ja mun siskon (hänelläkin on blogi: jennijuulias) kanssa eilen (perjantaina) päiväreisulla meidän mummulla Haapaveellä. Lähettii siinä kymmenen jälkeen aamulla ja oltiin perillä siinä kahentoista aikoihi. Serkkukin oli siellä vanhempiensa kanssa. Me kyllä ehittiin tehä vaikka mitä sinä päivänä! Ehittiin syödä, uida, hyppiä trampalla, jutella, saunoa ja syödä lisää :D On tosi mukava aina mennä Haapaveelle, koska meidän mummu tosiaan asuu siellä ja ainahan on mahtavaa päästä isovanhempien luokse ja muutenkin, kun itse asun Oulussa ja reenaan melkein koko vuoden taukoamatta niin ei sitä pahemmin ehdi käydä siellä, kun vain kesällä tai jouluna:) Lähettiin sitten illalla äitin kanssa ajelemaan kohti kotia salmiakin ja ihanan auringonlaskun kera...

torstai 1. elokuuta 2013

Rippileiri 17.-23.7.2013

IMG_4883 IMG_4949 IMG_4992 IMG_4996 IMG_4987 IMG_4977 IMG_5011 Käytiinpä vaatteet päällä uimassa:D IMG_5055 Olin viime kuussa rippileirillä Juumassa ja en kyllä mitenkään kauheena oottanut sitä leiriä. Lähdimme keskiviikkona aamulla aikaisin ajamaan kohti Kuusamoa. Kun sitten saavuimme perille oli siellä muu porukka hiljaisen näköisenä odottamassa, että pääsevät kotiin. Niin kuin minun yhdelle kaverille sanottiin, kun astuimme bussista ulos ''Onnea..''. Siinä vaiheessa olisin jo halunnut mennä takaisin bussiin ja lähtä takaisin kotiin:D No, siinä kun sitä ihmisiin alkoi tutustamaan ja juttu alkoi luistamaan, alkoi enemmän nauttia olostaan siellä, vaikka oli oppitunteja, ulkoläksyjä ja loppukoe mielessä. Loppujen lopuksi, se viikko on ollut elämäni parhaimpia viikkoja! Olen saanut tutustua mitä ihanimpiin ja mahtavimpiin ihmisiin ja saanut uskomattoman ihania muistoja koko viikolta:) Voin myöntää, että viimeisenä iltana, kun istuimme iltahartaudessa ja meille oli jaettu kynttilät ja saimme kiittää leirilä olevia ihmisiä.. tuli minulle tippa linssiin! Olin sanonut vielä ennen leirille lähtöä, että en tule itkemään, mutta koska se viikko oli täynnä ihania muistoja joita en tule ikinä unohtamaan, en voinutkaan muuta! Haluan vain kiittää kaikkia meidän leiriläisiä, isosia, yökköjä ja pappeja siitä, että leiri oli niin mahtava!!